Ge mig något att brinna för

Jag har alltid varit intresserad av träning, från att jag va liten och fram till idag.
Tyvärr är jag en periodare. Jag måste få nya peppningar hela tiden för att jag ska hålla igång. För ca ett år sedan vägde jag 11 kilo mer än vad jag gör idag. Jag har nog en ganska hälsosam inställning till träning och mat. Jag äter precis vad jag vill, jag struntar i allt vad dieter är. Mat är livet.

Inom träning har jag med varit en periodare. Jag har även provat på många olika saker. Ni ska få en lista på vad jag har gjort i min dagar.

Fotboll: Jag tror att det var fotboll som jag började med först av allt. Alla kompisar spelade fotboll, jag tyckte aldrig riktigt om denna sporten. Har aldrig varit så förtjust i att springa efter bollar så jag höll mig till att vara back men oftast målvakt.

MTVdans: Idag tror jag det kallas för streetdance? Det var inte någon direkt höjdare. Kanske höll på med det i ett halvår. Inget för mig

Folkdans: Har även provat tpå folkdans. Det var ganska skoj faktiskt. Jag tror att jag uppskattar det mera nu att tänka tillbaka på det än vad jag gjorde när jag väl höll på med det. Det var inte heller någon lång tid detta va intressant.

Orientering: Min bror var en duktig orienterare, det ville jag med bli men jag va så fruktansvärt rädd för att springa vilse occh att ingen skulle hitta mig.

Redskapsgymnastik: Gymnastik. Det är det jag har gillat mest och hållt på med längst. Från att jag va liten till jag blev vuxen och flyttade till Linköping. Jag höll på med det ett tag här med i en vuxengrupp. När jag va student gick det fint att hålla på med det, men nu är det för sent för att jag ska orka med det och dagen efter kunna gå till jobbet.

Ja det va väl det jag har provat på som liten. Nu när jag inte är stor längre vet jag inte vad som lockar mig mest. Jag dras mellan många olika saker utan att veta vad jag älskar mest. Spinning, BodyBalance, löpning, cykling, vattengympa, simning, gympa på friskis och svettis eller styrketräning. Jag tror jag är periodare för att jag inte har något som fängslar mig. Jag känner inte i kroppen att den brinner för något av detta. Den brinner fortfarande för gymnastiken som jag inte kan hålla på med. Det suger.

Gällande vikt och kroppsideal är jag nog inte heller så noga, men jag har en magisk gräns som jag inte längre få gå över. Jag väger mig varje morgon, kanske är det ett sjukt beteende men ändrar inte på dagen för det, väger jag mer än 67 kilo är jag missnöjd.


Nu har ni fått en dos av träning och vikttjat. Jag ber om  ursäkt, men jag måste få ur mig lite saker ibland. Jag vill bara hitta något jag återigen brinner för. Kanske har du ett tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0