Åh, Herregud.

Min Gud är en svart lesbisk kvinna som vaggar omkring i himlen och kokar makaroner åt alla som vill ha.

Elin ( http://superficialragdoll.blogg.se/ ) gjorde så jag kollade på "Åh, herregud" av Jonas Gardell. Nu kollar jag på det för andra gången.

Jonas Gardell är för mig vad kakor är för kakmonstret. Jag tycker om Jonas Gardell. Han är lite av min husgud. Jag har alltid varit fängslad av hans böcker och allt jag egentligen någonsin sett eller hört av honom. Han berättar saker på ett magiskt sätt som sätter sig fast i mig. "Livet" är en underbar grej han har gjort. Visst han är lite larvig ibland men hans ord har ett djup om man lyssnar riktigt noga.

Jag kan läsa hans böcker hur många gånger som helst tror jag. Jag blir glad av det. Jag blir glad av att läsa ärliga ord, även om allt inte är sant. Det är sanning i boken.

Ja jag vet inte vad jag ville med detta inlägget, inte måste man vilja något med allt. Bara dela med mig.

Kommentarer
Postat av: Elin

Wiiieeee!!! Jag har alltid drivits av religiösa grubblerier och alltid uppskattat Gardell. Fatta vilket drömprogram!

2010-04-22 @ 16:40:43
URL: http://superficialragdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0