Kofestival i Gammalstorp

Igår va vi där. Himla trevlig förmiddag bjöds det på. Det va kossor överallt, gissa om jag trivdes?




Snälla kossor är det. Gick att klappa dom, supermys. Joel kliar på huvudet.

LiThe Blås uppträdde för oss undertiden kossorna sprang ut. Väldigt roligt att se. Väldigt underhållande.

Andreas, kille jag inte kommer ihåg namnet på, Flyding, Jonas, Joel  och jag kollade på när kossorna sprang.

Hoppa och studsa. Känns bra i hjärtat när kossorna kommer ut. Ser så glada ut. Vi stod lite för långt bak, men det va så mycket folk så det fick bli så. Har ju varit med om tre kosläpp (hos pappa Lennart) iår redan så vi behövde inte vara så långt fram.

Efter kosläppet kom Magnus Samuelsson och visade oss lite styrka. Joel, Jonas och jag gick tipspromenad, åt korv, drack kaffe och åt bulle. Minglade helt enkelt. Pratade och hadae trevligt. Vi skulle gå bort till kalvarna och kossorna igen då såg vi en lös ko som försöktes fångas in, så vi hjälpte till lite. Sen va det titta på kalvarna dags!

Himla vilka mysiga och snälla kalvar. Fantastiskt.

Jag såg den vackraste tjurkalven. Han va helt magisk. Varför vet jag inte, men det va något med hans huvudform och ögon som tilltalade mig.

Så tack Gammalstorp för en toppendag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0