Att köpa en ko

En dröm om en bondgård. Det  är något som jag och min fästman har. Vi vill bo på landet och ha allt som hör till. Vi har många saker redan. Men vi har inte själva gården.

Vi har en traktor som vi båda kan köra. Min fästman jobbar med att köra traktor så det är ju inte så kontigt att han kan. Jag har däremot fått lära mig det sen vi blev tillsammans. Jag har kört traktor i snart två år nu. Det är väldigt roligt.

Min fästmans pappa bor på landet, han har en egen gård. Där hjälper vi mer än gärna till. Senast vi var där så harvade vi. Jag körde lite själv, första gången jag verkligen genomförde ett riktigt jobb, innan det har jag bara kört litegranna. Jag var superduktig.

Jag har köpt en ko. Den ska bo på svärfars gård. Min ko har fått en kalv. Underbart. Jag har inte sett den själv än, men har fått en bild, inte är jag sen med att visa den inte!



Underbart. Jag är numera stolt ägare till dessa två liv <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0