Projekt! Ladugårdsrenovering

Jag ska påbörja ett stort projekt. Jag ska själv fixa till min svärfars ladugård.

Det ska bli så himla spännande! Ska tvätta, måla, fixa och göra iordning allt i ladugården.

Först ska jag köpa massa färg, penslar, rollrar, verktygsupphängare och sånt där som man behöver. Har börjat att räkna lite på hur mycket färg som behövs och vilka färger jag ska ha. Imorgon ska jag iväg och kolla in butiker för att se vart jag ska köpa allt.

Kommer att börja ta lite förebilder på ladugården idag sen ska jag börja plocka undan. Detta kommer bli lite av en renoveringsblogg.

Jag har haft en så himla bra helg! Ni ska få se bilder på allt. Kor, kalvar och kycklingar. Det har kläckts 26 st kycklingar nu. Jag har hållt i hälften minst. Har sett två stycken komma ut ur sitt skal och hjälpt en ut. Det är underbart.

Mera saker kommer senare, har inte med mig min kabel till telefonen. Nästa gång jag åker ner ska jag ta med mig min kamera så det blir lite mera och bättre bilder. Det blir grejer det. Så håll utkik. Det kommer många saker om lantliv inom kort.

Håll till godo! Önska mig lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0