Kaninen

Han äter då på allt! Han har ätit på en växt. Ganska mycket. Hoppas inte den är farlig för honom. Eller hade den varit det hade han nog redan varit död nu. Jag har städat i Kaninens rum, det vill säga, vardagsrummet. Här härjar han fritt. Detta är hans hem. Det största rummet vi har, det har Kaninen. Det är nog skönt för honom.

Han är inte som andra kaniner. Han är en frigående kanin. Jag stänger inte in honom. Han är i sin bur när han vill, inte när jag vill. Jag skulle inte ha hjärta att ha honom i en liten bur. Han har det bättre lös. Jag har helt enkelt kaninanpassat rummet efter honom. Det finns inga sladdar som han kan bita på. Gardinerna har jag vikt upp så han inte ska kunna bita på dom och hyllan har jag satt för så han inte kan äta på mina böcker. Ni ska få se sen när jag har städat klart. Då ska ni få se hur ett kaninrum ser ut. Inte bara en kaninbur. Ni ska få se min söta kanin med. Men håll ut några minuter så kommer det sen! (läs minuter som nån timma kanske....)


Kommentarer
Postat av: karin

sånt tycker vi om.. djur utanför bur=) brors kanin fick bo i köket när bror va på jobbet.. där hade han skuttyta! sen att han bajsade på trasmattan gjorde ju inte så mycke..=)

2010-05-24 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0