RosaDygnet

Jag åkte som sagt var till Göteborg med min mor och far i fredags. Då visste jag inte om jag skulle stanna kvar länge på RosaDygnet eller om jag bara skulle på en föreläsning och ett pass. 
På lördagen bestämde jag mig.

Klart jag ska stanna! Så det bar iväg till olika affärer. Jag behövde köpa mycket nytt för att kunna träna så mycket som jag hade tänkt och för att sova där. Så jag fick köpa nya träningskläder, sovsäck, luftmadrass och allt som jag kan tänkas behöva! Sagt och gjort så blev det.

När jag kom dit, först av alla deltagare fick jag för mig, så va det ett lugn som infann sig. Tur att jag ska stanna. Känslan från förra året när jag hade så hysteriskt roligt kom tillbaka till mig.

Jag avbokade mig från föreläsningen för att första passet på dygnet hade lediga platser kvar, (synd att inte sista med hade det, hade varit najs att vara med både i början och slutet.) så det bokade jag in mig på. Jag va nästan först i salen med...

 
Här sitter jag snällt och väntar på att passet ska dra igång.

Kl 13-13,55 Lör – Emil Forss – “Livestrong”
Emil kunde inte ha gjort sitt pass bättre. Han inledde det på ett strålande vis. Det kröp i hela kroppen på mig. Vackert. Det var en himla bra start på dygnet.

Kl 15-15,55 Lör – Peter Bjuvestig – “Tungt Rockpass m. 4 utmaningar”
Jag blev himla trött nu. Dete märktes att jag inte har tränat som jag borde den sista tiden och när ja satt där bestämde jag mig för att detta får vara en liten kickstart på träningen igen. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vad jag tyckte om passet. 

Efter mina två första pass fick jag snällt gå till Nordstan igen, jag hade ju glömt sovkläder! Då mötte jag Anders för första gången på ett år. Va underbart att se honom. Han är genomsnäll. Han lös upp mitt dygn väldigt mycket. Pratade med mig när han hade tid, det uppskattade jag väldigt mycket med tanke på att jag var där själv och inte kände någon. När ja kom tillbaka fixade jag iordning min sovplats i gymmet.

Kl 20-20,55 Lör – Jim Berg & Eyal Mualem -” Trance ‘n Roll”
Trance är inte det bästa jag vet. Jim och Eyal gjorde det ändå till ett bra pass! Dom var roliga och väldigt peppande! Tog i som en galning.

Kl 22-22,55 Lör - Helena Jerksten Nybratt – “100 % Rock”
Mitt tredje pass. Ett pass med mycket attityd. Innan passet satte jag mig utanför och väntade som sig bör. Vad jag inte fattade då va att jag klampade fram och satte mig rakt brevid föredetta basisten i Hammerfall..  

Magnus Rosén

Jag kände igen honom, men jag tänkte inte mera på det förrens Helena kom och började prata med honom. Han spelade iaf för oss när vi cyklade. Det var först (och kanske sista?) gången jag värmde upp till livemusik på ett spinningpass! Passet var roligt.

Kl 23-23,55 Lör – Anders Nilsson & Sofia Berntsson – “Mountainbike World Cup”
Jag satt kvar på cykeln och var med på Anders pass tillsammans med Sofia. Det var ett videopass där vi fick följa en cyklist. Kunde hela tiden se hur lång tid det var kvar på passet, vilket gjorde mig lite stressad, vet inte varför men så va det. Det var iochförsig ett himla bra pass det med!


Syns inte så bra, men här är dom. Jag måste ta med den riktiga kameran nästa år, för mobilen duger inte.

Nu var det dags för mig att sova. Ställde klockan på 4, hade anmält mig på två morgonpass, men sov längre för jag tänkte att det blev för lite sömn annars när jag skulle åka hem. Vill inte köra bil när jag är stentrött.
När jag vaknade träffade jag på Anders igen, han skulle precis gå och sova. Han lånade min luftmadrass i hopp om att få sova några timmar. Jag åt god frukost och laddade för mitt sista pass detta dygnet.

Kl 10-10,55 Sön – Therese Nordström – “Fighting Spirit”
Jag kommer inte ihåg så mycket av detta passet om jag ska vara uppriktig. Det jag kommer ihåg är att jag svettades galet mycket. Ja, det va väl det.

Gick och duschade och badade bubbelpool ett tag tills sista passet var igång. Gudars vad jag önskade att jag va med på en av cyklarna där inne. Det var sånt drag och tryck kändes det som. Alla var väldigt peppade sista timman. När passet var färdigt hölls det små tal och deltagarna skålade i rosa champange. Maria pratade så vackert. Alla prade så vackert. Alla är så vackra. Tack alla ni som gjorde detta dygnet helt otroligt. Ni är guld värda!


Efter sista passet. Ses förhoppningsvis nästa år igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0