Bild på nya djuren

Jag tog tag i att lägga in bilderna redan nu, för Jonas kommer inte hem från jobbet än på ett tag. Lika bra att passa på då.


Här klappar vi Signe. Ska göra henne till en riktig kelko. Det vinner vi mycket på när hon blir äldre. Så himla mysig är hon. Skitig blir man iofs när man klappas med henne, men det är det värt. Helt svart va jag om händerna. Va ute i ladugården i säkert två timmar. Underbart.


Signes mamma. Hon har koll på oss, är rädd om sin lilla kalv. Det kan man ju förstå! Så söt som den är. Kelade med henne med ett bra tag, men tjuren står precis brevid och den litar jag inte på. Tjuren har ont i sina bakfötter så den står och trampar hela tiden, vill gärna inte ha den på tårna.


Här är en av våra nya kvigor. Det är en annan ras, Hereford, en mycket trevlig ras verkar det som. Jag gillar iofs Charolais (dom vita) bättre. Men vem vet, jag kanske ändrar mig!

Nu har ni fått se lite bilder på dom iaf. Mina "små" ögonstenar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0